Slider[Style1]

Style2

Style3[OneLeft]

Style3[OneRight]

Style4

Style5


Αντιγράφουμε από την επίσημη ιστοσελίδα του Κολλεγίου Αθηνών…

Μιλώντας στην τελετή των εγκαινίων του Κολλεγίου Αθηνών, ο Πρωθυπουργός και ένθερμος υποστηρικτής του, Ελευθέριος Βενιζέλος, είχε κάνει κάποιες επισημάνσεις, με διαχρονική αξία:

"...Εις τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια γίνεται δυνατόν όπως παραγματοποιώνται αι μεγαλύτεραι και επιτυχέστεραι καινοτομίαι : διότι τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, τελούντα απλώς υπό την εποπτείαν του Κράτους και συμμορφούμενα μόνον προς τας γενικάς κατευθύνσεις του, έχουν την ελευθερίαν, της οποίας στερούνται τα δημόσια, και δια τούτο δύνανται να επιτελέσουν μεγαλυτέρας προόδους. Τας προόδους αυτάς περιμένομεν να πραγματοποιήση το Κολλέγιον Αθηνών. Τοιαύτην έχω γνώμην περί της σημασίας του Κολλεγίου...".

Εξάλλου, η εκπαιδευτική και παιδαγωγική φιλοσοφία του Κολλεγίου "αναδύεται" μέσα από το κείμενο "Δήλωση Αποστολής" (Mission Statement) του Ελληνοαμερικανικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος:

"Αποστολή του Ελληνοαμερικανικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος είναι να προσφέρει παιδεία ανωτάτου επιπέδου -με διεθνή κριτήρια- στους πιο άξιους και να καλλιεργεί στους μαθητές του εκείνες τις ικανότητες της ψυχής, του σώματος και του πνεύματος που είναι αναγκαίες για κάθε υπεύθυνο πολίτη της Ελλάδας και του κόσμου: Ηθικό σθένος, πνευματική πειθαρχία, ανθρωπιά και κατανόηση, ακλόνητη αφοσίωση στη δικαιοσύνη και στην αλήθεια. Σκοπός μας είναι να εμφυσήσουμε στους μαθητές, με τη διδασκαλία και με το παράδειγμα, ισχυρή αίσθηση του μέτρου, επιζητώντας με τον τρόπο αυτό να τους εξασφαλίσουμε δεσμούς μεταξύ γνώσεως και κρίσεως και τη διασύνδεση πνευματικής ικανότητας και υπευθυνότητας. Έτσι, τιμούμε τις διαχρονικές αξίες τις ενσαρκωμένες στην παράδοση τόσο της Ελλάδας όσο και της Αμερικής. Έτσι, καλλιεργούμε βαθύ σεβασμό για την Ελληνική κληρονομιά σε όλο τον πλούτο και την πολυπλοκότητά της".

Αυτά έλεγε ο Ελευθέριος Βενιζέλος στην τελετή των εγκαινίων του Κολλεγίου Αθηνών και αυτή είναι η “Δήλωση Αποστολής” του κολλεγίου.

Αυτά που δεν μας είπατε, όμως, είναι τα εξής:

Ποια ακριβώς ελευθερία στερούνται τα δημόσια σχολεία, ποιες μορφές έχει αυτή η στέρηση και γιατί υπάρχει – αν υπάρχει – αυτή η στέρηση;

Ποιες ακριβώς είναι οι ενσαρκωμένες διαχρονικές αξίες στην παράδοση τόσο της Ελλάδας όσο και της Αμερικής;

Αφενός δεν είναι διαχρονικές διότι η παράδοση της Ελλάδας έχει ιστορία χιλιάδων ετών και η παράδοση της Αμερικής καμία 400αριά χρόνια.

Αφετέρου:

Οι αξίες της Αμερικής συνίστανται στο να κατεβάζουν τους νέγρους από τα λεωφορεία και της Ελλάδος στο να θέτουν την φιλοξενία υπό την προστασία του ύψιστου των Θεών τους, του Διός.

Οι αξίες της Αμερικής συνίστανται στο να ανταλλάσσουν ατέλειωτες εκτάσεις γης με ένα κασόνι ουίσκι και της Ελλάδας στο να χύνουν άπειρα κασόνια αίματος για να ελευθερώσουν την γη τους.

Οι αξίες της Αμερικής συνίστανται στο να ζωγραφίζουν πάνω στις βόμβες πριν τις εξαπολύσουν και της Ελλάδας στο να λούζονται και να χτενίζονται πριν ριχτούν στην μάχη.

Οι αξίες της Αμερικής συνίστανται στο να τραγουδάνε όλοι μαζί σαν μαλάκες μέσα στις εκκλησίες και της Ελλάδας στο να μαζεύονται μέσα στην μονή Αρκαδίου και στο Κούγκι και να τινάζονται όλοι μαζί στον αέρα.

Οι αξίες της Αμερικής συνίστανται στο να απαιτούν πνευματικά δικαιώματα μέχρι και για ένα σλόγκαν και της Ελλάδας στο να δωρίζει στην ανθρωπότητα ως πανανθρώπινη κληρονομιά τα έπη του Ομήρου, την τραγωδία του Αισχύλου, την ιστορική αιτιότητα του Θουκυδίδη, την γεωγραφία του Στράβωνα, την τέχνη της πολιτικής του Περικλή, την φιλοσοφία του Πλάτωνα, την αστρονομία του Ίππαρχου, την ιατρική του Ιπποκράτη, την ρητορική του Δημοσθένη.

Αλλά τι να περιμένει κανείς από τους ιδρυτές του κολλεγίου; Από τον Εμμανουήλ Μπενάκη, τον αυτουργό της δολοφονίας του Ίωνος Δραγούμη, και τον Στέφανο Δέλτα – τον γαμπρό του πρώτου;

Τι να περιμένει κανείς από τον Βενιζέλο, το απόλυτο κάθαρμα της Ελληνικής Ιστορίας, αυτόν που ξερίζωσε τον Ελληνισμό από περιοχές με παρουσία χιλιάδων χρόνων και τον περιόρισε στα όρια της εθνικής κονσέρβας, από αυτόν που το σπίτι του ήταν μεσοτοιχία με την Αγγλική πρεσβεία, από τον άξιο πρόγονο του διαβόητου Μητσοτάκη;

Ας δούμε τώρα και το σκεπτικό κάποιων άλλων ανθρώπων, κάποιων Ελλήνων που μέσα στο μυαλό τους συνέλαβαν λίγο διαφορετικά την έννοια του ”δημόσιου εκπαιδευτηρίου”.

Του Ιωάννη Δομπόλη που διέθεσε όλη του την περιουσία για την ίδρυση του Πανεπιστημίου του νεοσύστατου ελληνικού κράτους. Που ήταν τόσο σεμνός ώστε ούτε το όνομά του επιθυμούσε να φανεί πουθενά και γι’ αυτό το ίδρυμα ονομάστηκε Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο. Για να μαθαίνουν γράμματα όλα τα παιδιά της Ελλάδος.

Των αδερφών Ριζάρη που διέθεσαν ένα μέρος της περιουσίας τους στον αγώνα κατά των Τούρκων και όλο το υπόλοιπο για την ίδρυση της Ριζάρειου Σχολής από την οποία μεταξύ των αποφοίτων υπάρχουν Πατριάρχες, Αρχιερείς, Μητροπολίτες αλλά και Πρωθυπουργοί, Υπουργοί, Βουλευτές, Ακαδημαϊκοί, Καθηγητές Πανεπιστημίου, Τραπεζίτες κ.α. Για να μαθαίνουν γράμματα όλα τα παιδιά της Ελλάδος.

Του Μιχαήλ Τοσίτσα που μεταξύ άλλων ενίσχυσε τον απελευθερωτικό αγώνα με την βοήθεια της γυναίκας του ποικιλοτρόπως (απελευθέρωση Ελλήνων της Πελοποννήσου, σκλάβων μετά την επιδρομή του Ιμπραήμ). Διέθεσε 100.000 τάλιρα για τον εξοπλισμό του Πολυτεχνείου, 20.000 για να πληρώνονται οι δάσκαλοι του Μετσόβου και για να αγοραστούν βιβλία για τα φτωχά παιδιά, 3.000 τάλιρα για την Ελληνική Σχολή της Θεσσαλονίκης, 196.000 αιγυπτιακά γρόσια για τα Ελληνικά σχολεία της Αλεξάνδρειας, αγόρασε και δώρισε τα οικόπεδα του Αρχαιολογικού Μουσείου και Εθνικού Μετσοβείου Πολυτεχνείου. Για να μαθαίνουν γράμματα όλα τα παιδιά της Ελλάδος.

Του Γεωργίου Αβέρωφ που μεταξύ άλλων ανέγειρε στη Λάρισα την Αβερώφειο Γεωργική Σχολή για νέους αγρότες, έδωσε 50.000 χρυσά φράγκα για να αποπερατωθεί το κτίριο του Πολυτεχνείου που είχαν αρχίσει οι συμπατριώτες του Μετσοβίτες Μιχ. Τοσίτσας και Νικ. Στουρνάρας, έχτισε την στρατιωτική σχολή των Ευελπίδων, αγόρασε το θωρηκτό που φέρει το όνομά του, για να λειτουργεί ως Σχολή Ναυτικών Δοκίμων. Για να μαθαίνουν γράμματα όλα τα παιδιά της Ελλάδος.

Τέλος, του Γεωργίου Σίνα που μεταξύ άλλων οικοδόμησε το Αστεροσκοπείο της Αθήνας.

ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΜΕΤΡΑΝΕ ΤΑ ΑΣΤΡΑ

Υ.Γ.

Ένα κουίζ για δύσκολους λύτες, μπορείτε να βρείτε εδώ

About Elliniko Kommatoskylo

Being anti-social in a world full of conformists, is a trait of intelligence... Nikola Tesla
«
Next
Νεότερη ανάρτηση
»
Previous
Παλαιότερη Ανάρτηση

10 σχόλια:

  1. Αυτή είναι η γνώμη για το σημερινό (Α)ΚΑ οπως την εκφράζουν οι Αμερικανοί Trustee of Athens College in Greece στο απόσπασμα της ανακοίνωσης τύπου στην παρακάτω σύνδεση

    http://www.athenscollege.org

    4. Disrespect to the values

    Athens College was founded as a bi-cultural meritocracy designed to blend the best of Hellenic and American educational practices and values. Under the Directors, however, the school is now widely perceived as a place for the privileged and the socially connected. A meritocratic admissions policy, the backbone of the school's outstanding educational record during its long history, has been replaced by a policy of personal favours ("policy cases"), indiscriminate preferences and random admissions (the "lottery").....

    4. Έλλειψη σεβασμού στις αξίες

    Το Κολέγιο Αθηνών ιδρύθηκε σαν μια μορφωτική αξιοκρατία με σκοπό την συγχώνευση των καλύτερων ελληνικών και αμερικανικών εκπαιδευτικών πρακτικών και αξιών. Εν τούτοις, υπό την σημερινή Διεύθυνση είναι (το Κολέγιο) αντιληπτό σαν ένας χώρος προνομιούχων και κοινωνικά διασυνδεδεμένων. Η εισαγωγή των μαθητών με αξιοκρατικά κριτήρια, ο στυλοβάτης της εκπαιδευτική φήμης του σχολείου κατά την μακριά ιστορία του, έχει αντικατασταθεί με μια πολιτική προσωπικών ευνοιών (πολιτικές περιπτώσεις), χωρίς διάκριση προνομιακές προτιμήσεις και εισαγωγές στην τύχη (κλήρος).....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Maximos ευχαριστώ για τον σύνδεσμο. Δεν τον είχα υπόψιν μου. Απογοητευμένοι φαίνονται οι άνθρωποι.
    Προς στιγμήν σε μπέρδεψα με τον Maximo που έχει το Tabouri.
    Να είσαι καλά φίλε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οι υπερβολες και διαστρεβλωσεις δεν τιμουν κανεναν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ περισσότερο όταν οι απόφοιτοι αμείβονται υπερβολικά και έχουν διαστρεβλώσει τα πάντα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όπως επίσης και οι γενικεύσεις και οι διακρίσεις δεν τιμουν κανεναν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συμφωνώ με τον αποπάνω ανώνυμο. Όμως, το πρόβλημα δεν είναι το γιατί το Κολλέγιο έχει αποπροσανατολιστεί από τις αρχικές του αξίες και στόχους, καθώς οι σημερινοί "απόφοιτοι" που "αμείβονται υπερβολικά και έχουν διαστρεβλώσει τα πάντα" έζησαν το παλιό Κολλέγιο και είναι πιο σωστό να πει κανείς πως δικαίως βρίσκονται εκεί που βρίσκονται, αφού χάρις σε αυτό το σχολείο έγιναν "επιτυχιμένοι", πολλοί εκ των οποίων βρέθηκαν με υποτροφία εκεί. Νομίζω, πως είναι καιρός να σταματήσουμε να κατηγορούμε τους "προνομιούχους" σε αυτήν την χώρα και να διερωτηθούμε για ποιο λόγο δεν είναι σαν το Κολλέγιο όλα τα σχολεία της Ελλάδος, αγαπητό κομματόσκυλο. Σε άλλες χώρες δημόσια και ιδιωτικά δεν διαφέρουν. Ας είμαστε λιγάκι ρεαλιστές, το χάος της μοντέρνας εκπαίδευσης δεν επιτρέπει σε ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΑΚΙ να μάθει γράμματα και σε ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΑΚΙ να μετρήσει τα άστρα. Μιλάτε για ανθρώπους σαν τον Τοσίτσα που δώρησαν την περιουσία τους στο Πολυτεχνείο, και τί κατάφεραν, από την στιγμή που κάθε μήνα ένα τσούρμο παιδάκια πάνε και τα κάνουν λαμπόγιαλο? Το μοναδικό που δέχομαι εδώ είναι η κατάκριση ορισμένων πολιτικών που από την μία δηλώνουν υπασπιστές της "φιλελεύθερης" δημόσιας εκπαίδευσης και του διαρκούς κρατικισμού ενώ από την άλλη στέλνουν οι ίδιοι τα παιδιά τους στο Κολλέγιο. Το συμπέρασμα είναι ένα. Πως κανείς λογικός άνθρωπος, άσχετα με το τί προάγει ουσιαστικά αυτό το σχολείο, δεν θα διάλεγε να στείλει το παιδί του σε δημόσιο, εάν είχε την πολυτέλεια της επιλογής, και εαν πείτε το αντίθετο, φαντάζομαι δεν μένεται στο κέντρο της Αθήνας, όπου σχεδόν δεν υπάρχει η έννοια του σχολείου πια.

    Τέλος, θα προσθέσω, μαζί με τους προνομιούχους, ας σταματήσουμε να βρίζουμε και τους Αμερικανούς. Πρώτον, οι αξίες αυτές απευθύνονται στην ιδέα των υποτροφιών, του αμερικανικού ονείρου πως όλοι έχουν δικαίωμα σε μια καλή παιδεία και στην ιδέα πως πρέπει να έχει κανείς υψηλούς στόχους που επιφέρουν την πρόοδο όχι την αυτοκαταστροφή. και ναι οκ, δεν έχουν την φοβερή μας αρχαία ιστορία και πολιτισμό, αλλά νομίζετε εμείς τα έχουμε? είναι δημοκρατία το να μην υπάρχει ένα αξιοπρεπές δημόσιο σχολείο, να μην έχουν την ελευθερία κάποια παιδιά να πάνε σε ένα πανεπιστήμιο της προκοπής και να τους αναγκάζουν να φύγουν στα ξένα? Ο Πλάτωνας και ο Θουκιδύδης, κύριε μου, ήταν οι "προνομιούχοι" της εποχής τους!!! νομίζω κάτι λέει αυτό. σκεφτείτε το.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. TI ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΕΜΠΛΑΚΟΥΜΕ ΣΕ ΠΟΛΕΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ
    ΘΑ ΥΠΑΑΡΞΗ ΛΕΙΨΑΝΔΡΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΘΑ ΒΙΑΣΟΥΝ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΟΠΕΛΕΣ ΑΝΕΝΟΧΛΗΤΟΙ
    ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΘΑ ΤΙΣ ΠΑΝΤΡΕΥΤΟΥΝ ΕΤΣΙ ΘΑ ΠΡΟΚΥΨΟΥΝ ΤΑ ΥΒΡΙΔΙΑ (ΒΛΕΠΕ ΑΜΕΡΙΚΗ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. από την οποία μεταξύ των αποφοίτων υπάρχουν Πατριάρχες, Αρχιερείς, Μητροπολίτες .............
    ΔΗΛΑΔΗ η χολερα του Ελληνισμου. Η εβραι ιλα καλυμενη με προβια. Αυτοι που αναθεματιζουν τον Ελληνισμο επισημως καθε χρονο με την συμμετοχη των πρωθυπουργων κλπ κλπ σκατανθρωπων.
    Θ@ΝΑΤΟΣ στους εβραιολεχριτες προσκυνημενους αρχιδο-ορτοντοξ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Να σημειωσω τα εξής:
    1) Στο Κολλεγιο Αθηνων γινονται δεκτοι οι μαθητες με κληρωση και με εξετασεις. Αρα οποιοσδηποτε τυχερος η αξιος μπορει να εισαχθει.Επισης γινονταν παλια αμεσως δεκτοι οσοι ηταν παιδια αποφοιτων η αδελφια μαθητων. Λογικο. Τωρα πια ομως επειδη γιναν πολλοι υπαρχει κληρωση αποφοιτων. Τωρα εγκαθετοι μπαινουν, αλλα ειναι ελαχιστοι. Στους 150 μαθητες καθε ταξης να ναι 2-3. καπου τοσοι. Δε συμφερει να βαζεις εγκαθετους γιατι αυτο που τους καιει ειναι να εχουν τους αριστους των αριστων.
    2) Το Κολλεγιο Αθηνων διαθετει προγραμμα υποτροφιων που προσφερει οικονομικη βοηθεια σε οποιον μαθητη εχει οικονομικο προβλημα ανεξαρτητως επιδοσεων ωστε να μην ειναι προνομιο της αρχουσας ταξης η καλη μορφωση.
    3)Το κολλεγιο εχει ως στοχο να προετοιμαζει τους μαθητες του και να τους εφοδιαζει με τα απαραιτητα εφοδια ωστε να αποτελεσουν την μελλοντικη αρχουσα ταξη της κοινωνιας, αρα λογικο ειναι να ειναι ικανοτατοι οι αποφοιτοι και να διακρινονται στους χωρους δουλειας κι οχι μονο και να εχουν διασυνδεσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. δε γαμιεστε ρε κολλεγιοπαιδα....ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.....ΚΑΙ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΣΤΑ ΜΠΟΥΡΔΕΛΑ ΤΑ ΝΥΦΟΠΑΖΑΡΑ ΤΑ ΕΚΚΟΛΑΠΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΠΛΟΚΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΕΩΝ ΠΟΥ ΔΙΟΙΚΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΑΝ ΓΝΗΣΙΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΤΩΝ ΝΕΝΕΚΩΝ...ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΟΤΖΑΜΠΑΣΗΔΩΝ...ΜΟΝΟ ΠΟΥ Ο ΝΕΟΣ ΣΟΥΛΤΑΝΟΣ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΟΜΠΑΜΑ ΚΑΙ Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ USA....ΒΡΕ ΟΞΩ ΠΟΥΣΤΗΔΕΣ ΑΠ ΤΗ ΠΑΡΑΓΚΑ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή


Top